Helluuu ! 
Sitter i soffan och kollar på djurskyddsinspektörerna. Helt hemskt hur dom behandlar djuren. Dagen i dag har varit grym. Förmiddagen hos korna kunde inte bli bättre. Började med att gå igenom olika sorters foder mätte vatten och lite allmänt om kornas kost. Efter det tog vi en liten rast. När vi kom tillbaka var det bara att börja skrapa skit. Låter kanske inte så kul med att bara stå med skrapan mittibland korna är helt galet mysigt. Efter att jag gjort det fick jag krypa ner i en kalvspiltta och ta tempen på en sjuk liten kalv. Efter det fick jag mata den lilla skönheten med nappflaska. Den lilla stackarn ville verkligen men hade ingen ork så det var bara att sondmata. Så himla fin. Hoppas verkligen att han är bättre imorgon annars måste han tas bort. Resten av dagen rullade på helt normalt, svenska och idrott. Nu ska jag snart gå och lägga mig så ha en fortsatt trevlig kväll. 

Xoxo Matilda Johansson 

Be strong ❤




Kommentera

Publiceras ej